Monday, June 13, 2011

Sumpit New [Virtual PC]

Apekah itu Virtual pc....Mule-mule aku sendiri pon tak tahu bende ape tu...Tapi kene ambik tahu jugak pasal hal tu...Pasal kene gune tuk kelas SAP nih...Nak install software SAP ni bukan main susah lagi...Memang patut pon kos untuk belajar bende ni mahal....Masalahye software tu support XP saje...So, kitorang pengguna tegar win 7 lanun...Kene lah ade environment XP...So, virtual pc diperlukan untuk mendapatkan environment ni....Software first aku gune, virtual pc...Sekarang dah tuka ke VMware...pasal virtual pc susah lah die punye environment...Ni aku baru lepas format laptop malam tadi pasal semalam fail install SAP software tu...Hard disk penuh....Nak extend tak boleh...Aku pon xpaham kenape...

Senang-senang aku format je...Aku dah merepek panjang lebar...Tapi korang mesti tak paham ag kan ape yang aku explainkan..hahaha....Macam ni...Virtual PC or VM ware tu macam korang running dua Operating system at the same time...Maksod aku...Aku pakai windows 7, tp mase gune 7 tu, aku gune XP...Style kan...Ni ade sket screen shot cane bile kite running dua-dua OS....

klik untuk besakk...

Semalam saje satu hari kitorang satu kelas menginstall bende nih...Last-last tak jadik jugak...hahha...So hari ni install lagi...Dan akhirnya berjaya....Tapi ade curtain member la yang still fail to install...Memang geram..Kalulah server yang faculty beli tu cukup spec....Tak payah dah kitorang sibuk-sibuk gune local host ni...Hahaha...

p/s: Tension gile install bende ni : : .

0 comments:

Post a Comment