Monday, August 8, 2011

Sumpit Kelakar [Extraordinary of Anak Buah]

Bila terkenang balik kisah-kisah yabg lalu, aceyhh....Teringat lah pulak kat anak buah aku...Anak buah aku semuanya perangai pelik-pelik....Biaselah, budak-budak...Lol...Kali ini aku nak story lah sikit pasal ape yang extraordinary sangat anak buah aku ni....Aku susun anak buah aku ikot sape yang lahir dulu...Rasenyer aku tak perlu lah kot nak bagitahu anak buah aku ni anak abang aku ke, kakak aku ke yang keberape...Nanti korang pulak yang pening...Lol...Contoh, "Yang ni adik kepada A anak kepada abang aku nombor TET...."Kan pening...kekeke...Okay jom tengok...



Ni name die hazirah...Ni anak sedara aku yang first...Kecik-kecik dulu akulah yang selalu dok melayan die...Bile dah beso, kurang lah layanan...Lol...Layan anak buah yang paling kecik la pulak....kekeke..Keistimewaan die 'jeling'...Lol...Kalau merajuk die akan jeling orang tu macam nak bunuh je aku tengok...kekeke...Bapak bedebar...Sekarang ni die dah form 1...Sekarang aku dah tak reti nak menyembang dengan die...Lol...Apela Pak Su ni...



Next, faiz...Yang ni special sikit...Kalau tak 'Tumpah' tu bukan die lah orangnyer...Yang ni kalau makan, mesti ade bende yang die akan buat tumpah...Kadang-kadang habis kelam-kabut dibuatnyer....Tumpah itulah, tumpah ini lah...Rasenyer sebab keadaan fizikalnyer kot yang membuatkan die tak larat angkat barang...Lol...Aku pon tak sure....



Ni yang aku paling geram...Si syawal yang gemuk...Keistimewaan die, 'tak malu'...Dalam banyak-banyak anak buah aku, yang nilah yang paling hiperaktif...Siap gi cek ngan Dr. lagi...Dan Dr. mengesahkan die ni hiperaktif...Die ni memang selalu jadi bahan belasahan adik-beradik aku...Kalau nangis sekejap je..Pastu elok balik...Sebab tu aku suke sakat die...Die ni tak malu bagi aku sebab, ade ke patot pergi rumah orang sebelah tengok astro cite katun...Pastu balik umah bawah makanan yang die amek kat umah orang sebelah...Memang rase nak lempang laju-laju...



Next, aina...Yang ni paling tak boleh blah....Ape yang bestnyer pasal die....Mulut die....Ciwek.....Dah macam Ning Baizura..Lol....Die ni kalau membebel memang susah nak berhenti....Ade je bende yang die nak cakap...Kalau boleh aku nak seletip je mulut die ni...Die ni kaki astro ceria...Semua cerita kat citu die dah hafal...Tension aku...Padahal cite tu dah berape ratus kali ulang pon aku tak tahu...Menyibuk je orang len nak tengok cerita lain...




Yang ni siti...Ade gaye ala-ala datuk siti tak...TET..tak de...Die ni budak lagi..Tak layak bergelar datuk...Yang ni semua adik-beradik aku geram ngan die...Keistimewaan die 'wat dono'...Kalau suruh buat kerja memang pemalas...Padahal suruh amik benda yang dekat ngan die pon malas...So, aku selalu tarik rambut die disebabkan kemalasannyer...



Next, alia...Yang ni aku tak berape suke...Lol...Yela, yang special pasal die aku tak leh nak kacau die...'Kuat menangis'.....Kadang-kadang kalau anak sedara aku yang lain main bisik-bisik pasal die pon die dah menangis...Tak boleh nak marah langsunglah dia ni...Die lebey suke duduk ka rumah atuk die yang lagi satu...Kat sane semua orang caring kat die tak macam kat rumah atuk sini...Selalu je ade orang kacau die...Lol...



Ni pulak, haziq...Yang ni tak reti cakap lagi time last aku jumpe die...Die reti cakap 'No' je...Kalau aku tanye pape, die balas no la...Adeyh...Memang pelik...Yang ni kalau die tengok bapak die missing, die akan menangis...Manja kat bapak...Lol....



Next, afifah....Huh yang ni ganaz...Yang special pasal die, die punyer suara 'Rock'...Suara dia dah macam budak lelaki lepas baligh...Die punyer ton suara memang macam laki.....Lol....Dlam family aku die ni yang paling bising.....Kalau menagis tak ingat dunia...Yang ni takut siket dengan aku...So, aku la yang selalu nyakat die soh nangis...Lol...



Ini Iman....Yang ni tinggal sekali kat rumah aku...Hari-hari dah jumpe...Yang ni aku tak rajin menyakat...Sebab die ni pelik....Kau kasi je astro oasis ngan discovery channel...Terus diam....Memang obses dengan binatang...Baru-baru nikan aku baru balik rumah, so aku tengok sume mainan die 'binatang'....Lol...Binatang yang paling die suke gajah...Aku pon tak tau nape...Kalau oasis die suke tengok zikir...So, kalau masok waktu campak jelah die kat depan tv...Senyap lah die...



Yang ni kalau tak salah aku name die adriana batrisyia...Yang ni aku tak penah jumpe lagi...Lol...pasal kakak aku yang ni duduk kangar..Perlis nuh...So, die balik rumah time aku tak dapat balik rumah...Jadik aku tak tau ape super power die ni...Lol...Dan ade lagi 2 orang anak buah aku still baby...Syahmi dengan mia...Tak sabar nak menyakat raya nanti...Menyakat anak sedara memang menyeronokkan....Lol...

p/s : Anak sedara korang?

2 comments:

Nurul Anati said...

sumpit dah tukar Lol kew weh???
hahahahaha..
tetibe geram gak kat syawal uh..
suh ar dia datang UTM nnt...
hik3~

Wanna said...

lol...sumpit tu still trademark...just tambah LOL sket...memang patut pon geram kat die...kekeke...Nak jumpe die, cam impossible..nak pulak parents die datang UTM....Tp kalo nak jumpe gak, ase nye leh kot...Bulan spuluh ni akak ak kawen...Bakal abg ipa aku tu orang johor..Muar...Nanti aku ajak la korg dak2 SCJ g kenduri kawen tu.....Kau tunjuk jalan ah....

Post a Comment