Monday, August 15, 2011

Sumpit Komputer [Screen Locker]

Kadang-kadang kite sering lock komputer kite supaya orang lain tak boley aksess komputer kita....Nak kene gune logon password lah....Lecah lah.....Ape yang xbestnyer bile kite lock komputer tu, ape yang kite tengah download tergendala right...So, aku ade terjumpe satu software yang baik punyer...Yang diberi nama Screen Locker...Software ni sangat berguna kat aku bile mana time-time critical...Korang tau kan time-time critical aku macam mana...Bile anak sedara aku balik rumah lah...Haaa...Diorang ni sebok nak main gamelah, youtubelah dan macam-macam lagi.....Bagi aku macam tak safe lah nak pass kat diorang macam tu je...Aku takot diorang terdelete file...Kiok aku...Lol...Satu lagi reason sebab ape aku pakai software ni, pasal diorang dengan suke hati pergi cancel ape yang aku tengah download...Naik hangin aku dibuatnyer...So, dengan adanya software ni....Korang boley tinggalkan lappy dengan senag hati tanpa diganggu orang lain...Ni sedikit screenshot daripada software tu...


Cara nak gune die sumpit simple....Yang TO PAUSE tu selang masa untuk pause...Yang PAUSE tu untuk pause screen tu berapa lama....Korang save, nanti die caountdown...Macam contoh kat atas tu...Selang masa dia 60 minit...Nanti bile dah lepas 60 minit die akan pause selama 4 minit...Tapi, mase tengah pause tu nanti korang tak boleh nak gune apps lain lah...Die akan pause sume apps mase tu...So, korang kene tunggu sampai abes masa la...Software ni akan rotate selagi korang tak exit...Kalau block pulak, die akan terus pause...So, the best time for me to use this software masa aku nak gi tandas , tarawikh, mandi dan lain-lain lagi lah...Kalau nak download ni MAKAN nyer....Oklah, rasenyer ini sahaje yang aku nak kongsikan....Ridzuan Mat Nayan signing out...


p/s : Enjoy this software = )

0 comments:

Post a Comment