Thursday, May 5, 2011

Sumpit New [SAP]

Korang tahu tak ape tu SAP....Mestilah tidak...Sedangkan aku sendiri pon tak tahu...Tapi asal aku mengepost topik ni ek?? *Giler ke ape....Takdelah...SAP ni stand for "Systems, Applications, and Products in Data Processing"....Maksudnyer...Aku sendiri pon tak tahu camner nak mengexplainkannyer....Yang aku tahu SAP ni ade programming die sendiri yang dipanggil ABAP...Yang ni pun lagi satu singkatan yang aku sendiri tak tahu...So, abaikanlah...
Kenape aku bercerita mengenai Sang kancil dan buaya SAP nih??...Sebab fakulti aku ade tawarkan program ni mase cuti sem 4 bulan nih....So, bayaran semua free plus penginapan skali kot...Ditaja oleh Khazanah Nasional Berhad...Lunch tengah hari pon die kasi free...Fuhh....Seronok lah begini.....So, aku dengan rela hati nak mengikuti program nih lakan...Katenyer kalo dah ade SAP, senang nak carik keja...Lagipun aku rase cam bosan jugak duduk rumah sampai 4 bulan...So, decide nak belajo bende baru...hahha...

Bende nih still new...Ni adelah first time diorang try buat kat universiti...Universiti terpilih...UTM....bukan kerana bonggolnyer...Tempat praktikal pon diorang boleh setelkan...Katenye banyak syarikat-syarikat besar yang  guna SAP nih...Pastu, mase taklimat katenyer kalau perform mase blaja nanti...Die akan mempertimbangkan praktikal kat luar negara...Giler kentang...Tapi, kalu dapat alhamdulillah...*tak demand sangat ea...hahaha....

p/s: Hope this programming language is easy...=)

0 comments:

Post a Comment