Saturday, January 1, 2011

Sumpit Aktiviti [Mpp]

Bertemu lagi...MPP atau dikenali sebagai Majlis Perwakilan Pelajar adelah merupekan singkatan daripada huruf M+P+P..Betol la kan...Tapi bukan tu je tau maksod die...Microsoft Project Plan pon boleh jadik jugak...ahaha..Ok lah..aku berterus terang je lah...

Kali ni nak cite pasal MPP...atau dikenali sebagai Malam Puncak Perdane...Aktivi grand first bagi new JKM kolej perdane utm.....Diorang kene handle dinner kolej...Nih nak cite pengalaman yang lepas je lah...MPP lepas aku telah diberi amanah untuk menjadi designer yer...Sumpit jadi pendesign ni memang susa...Kerje tak tentu mase..Nak-nak pulak time waiting for to get the ilham...Memang serabai..*sengal ke ape*...ahahha...

 Mule-mule dulu cam minat giler kat design-design nih...Tapi setelah mendapat banyak tender tok design nih cam serabai je...Ingat senang ker nak design...Dah design, pastu nak komen-komen..Kalu yang komen tang font formal atau tak tu boleh la agi terime...Ni da kalau 30 orang komen pasal kaler la, corak la...Suroh tukala...Ingat aku nih macintosh ker......hahah..*Giler marah mamat nih*...

"Memang suke warne coklat ker??"...soklan first yang aku dapat pasal design aku...Suke apenyer...dah rase nak wat camtu..dengan tema nye zaman dholu-dholu...bagi aku cam dah kene lah dengan warne tuh...Nak diceritekan kat korang, membe aku ni dulu die memeng minat giler nak jadi designer...Pastu bile dah dapat keje tuh..Ambik kau...Orang len balik keje kol 5 petang...Kau balik kol 11 or 12 malam...Sebab ilham men nyorok-nyorok...ahahaha...

So sekarang...die sendiri cakap kat aku tak tahan kot..hahah...Then die ase cam nak tuka keje je...Katenye nak jadi lecturer..Design tu wat keje sampingan...Ok jugak lah tuh....Sekarang dah plan nak sambong deggre...Kat Lim Kok Wing...Pelajar terbaik FELDA kot...ade la kembang siket...Aku pon nak wat camtu gakla....Design tu jadikan sampingan...suke-suke...tak nak lah serius...nanti xde life...hahaha....

Berbalik semule pade cite aku...banyak pulak membebel...Pasal design nyer art work...Sume dah ilang kot...Aku dengan tak sengajenyer terformat laptop pastu tak backup desktop...hhaaha..memang lost sume bende...Tapi aku ade yang nih je...Ok la tu kot...

Ni perasmi dinner kitorang...Plus sponsor...
Dato. Ahmad Bin Maslan..Menteri dijabatan perdane menteri...

Yang ni aku ngan geng-geng aku...
Ala-ala P.Ramlee sket...cewahh...Kate zaman Dholu-dholu...

Ni baru tang design aku...Ade nampak due je..
Design cenderahati nagn backdrop blakang tuh...Boley la kot...

Actually...Banyak je lagi nak dicerite kan...Tapi nanti tulis panjang-panjang kang korang tengok pown dah malas nak bace...hahah...Ape-ape pon dah tak sabo nak dinner seterosnyer...Mau melantak sampai licin...haha....

0 comments:

Post a Comment